Wakacje w Polsce

Coraz większa grupa Polaków spędza swoje wakacje za granicą. Nie potrafimy dostrzec i docenić piękna naszego kraju, uznając, że inne części świata muszą być dużo ciekawsze od naszej najbliższej okolicy. Wydaje się nam, że poznaliśmy ją już z każdej strony i tak bardzo jesteśmy znudzeni naszymi standardowymi krajobrazami, że urlop wolimy przeznaczyć na zwiedzenie zupełnie innych miejsc. Oczywiście takie zagraniczne podróże mają sporo zalet, bo umożliwiają nam zapoznanie się z obcą dla nas kulturą, zwyczajami czy nawet kuchnią. Jeśli jednak akurat tak się zdarzyło, że przez nasze ograniczone możliwości finansowe nie jesteśmy w stanie wyjechać gdzieś dalej, nie musimy całkowicie rezygnować ze swoich wczasów. Spędźmy je po prostu w Polsce i doceńmy to, co mamy na wyciągnięcie naszych rąk. Gdzie na wakacje w sierpniu czy lipcu? Do wyboru mamy tysiące wspaniałych miejscowości i okolic. Moda na spędzanie wczasów w Polsce zaczęła do nas powracać i my też możemy za nią podążyć, decydując się albo na aktywny wypoczynek, albo na czysty relaks na łonie natury.

Na spędzenie wakacji w naszym kraju coraz częściej decydują się nawet turyści zza granicy. Jeżeli tylko w ciągu ostatnich paru lat byliśmy nad Bałtykiem, na otaczających go plażach mogliśmy spotkać całe grupy wczasowiczów rozmawiających w języku niemieckim, holenderskim czy nawet hiszpańskim. Oczywiście dla mieszkańców tych innych krajów wakacje w Polsce mają jedną niebagatelną zaletę – są dla nich bardzo tanie. Wydając na nie tysiąc euro, mogą pozwolić sobie na zarezerwowanie noclegu w jednym z najbardziej ekskluzywnych hoteli, nie odmawiając sobie później niczego. My możemy jednak postąpić podobnie. Gdybyśmy chcieli wyjechać chociażby do takiej Hiszpanii czy Grecji, za całą tygodniową wycieczkę zapłacilibyśmy przynajmniej tysiąc pięćset złotych, a do tej ceny musielibyśmy jeszcze doliczyć dodatkowe koszty przeznaczone na ubezpieczenie turystyczne, wyżywienie czy inne atrakcje. Za dokładnie tę samą cenę możemy spędzić rewelacyjne dwutygodniowe wakacje w naszym kraju – pełne luksusu, którego na co dzień zdecydowanie nam brakuje. Nikt nie każe nam wyjeżdżać gdzieś dalej. Nie musimy więc tego robić, jeżeli tylko doceniamy piękno naszego ojczystego kraju.

Osoby, które decydują się na spędzenie wakacji w samej Polsce, najczęściej wyruszają oczywiście nad Bałtyk i sami najprawdopodobniej to o nim pomyśleliśmy w pierwszej kolejności. Nasze polskie morze jest jednak naprawdę wspaniałe. Niektórzy marudzą na to, że woda w nim jest zbyt zimna, ale jej niższa temperatura ma swoje zalety – doskonale pobudza nasz układ krążenia i pozytywnie wpływa na wygląd ciała, mogąc je np. ujędrnić. Jeżeli więc wakacje nad Bałtykiem wydają się nam być kuszącą opcją, pomyślmy tylko, w jakim konkretnym mieście rzeczywiście powinniśmy je spędzić. Możemy np. udać się do usteckiego królestwa, które jest tak uroczym i klimatycznym miasteczkiem, iż trudno się tutaj źle bawić. To doskonały kierunek na wakacje dla rodzin z dziećmi – jeżeli więc tylko chcemy zabrać na wczasy swoje pociechy, to właśnie Ustka pozwoli nam cudownie spędzić z nimi czas. Codziennie będziemy mogli spacerować po jej klimatycznych uliczkach, a gdy tylko zgłodniejemy, udamy się na prawdziwą morską rybkę, która nad Bałtykiem smakuje naprawdę cudownie! Wakacje nad morzem nie muszą być wcale nudne. Wszystko zależy tylko i wyłącznie od tego, jak je zaplanujemy.

Nasz polski Bałtyk sprzyja również aktywnemu wypoczynkowi. Jeżeli więc nie należymy do grona „leniuszków”, a odpoczywamy jedynie wtedy, gdy zajmujemy się czymś konkretnym, udanie się do Międzyzdrojów czy Pobierowa będzie dla nas świetnym wyjściem. To, że wakacje nad morzem muszą być leniwe, to tylko utrwalony stereotyp, z którym sami możemy zawalczyć. Zamiast wylegiwać się w swoim hotelowym łóżku do samego południa, a później walczyć o miejsce na plaży z innymi turystami, wstańmy już o godzinie szóstej rano i udajmy się nad morze, aby podziwiać na nim wschód słońca. Nie ma chyba nic przyjemniejszego od takiego porannego joggingu na pustej plaży. O szóstej czy nawet siódmej rano nie uświadczymy na niej wielu turystów i to właśnie w takim momencie będziemy mogli nasycić się prawdziwym pięknem Bałtyku. Dostrzeżemy to wszystko, co później staje się zupełnie niewidoczne. A gdy turyści zdążą już doczołgać się do plaży, my będziemy mogli się z niej oddalić, aby wyruszyć na zwiedzanie nadbałtyckich miast i uniknąć kolejek do muzeów czy restauracji.

Gdzie na wakacje w sierpniu? Skoro już pozostaliśmy w temacie aktywnego wypoczynku, na pewno pomyśleliśmy również o naszych wspaniałych polskich górach. Mało kto z nas odwiedza je regularnie, a to błąd, który powinniśmy koniecznie naprawić. Czy kiedykolwiek w życiu udało nam się wejść na Giewont? Czy wiemy, jak wspaniale wygląda Zakopane ze szczytu Rysów? Jeżeli póki co nie znaleźliśmy odpowiedzi na te pytania, oznacza to tylko jedno – swoje wakacje w sierpniu powinniśmy spędzić właśnie w Tatrach. Oczywiście o tej porze roku przepełnia je masa turystów, jednakże tylko nieliczni z nich decydują się na piesze wyprawy. Większość mieszkańców naszego kraju jest na tyle leniwa, że woli zdobywać te szczyty, na które można wjechać kolejką. A my możemy postąpić inaczej. Nie musimy nawet zdobywać Giewontu, który podczas lata jest tak oblężony, że staje się aż niebezpieczny – poszukajmy mniej popularnych szczytów i odkrywajmy je razem z prawdziwymi łowcami przygód. Napawajmy swoje oczy przepiękną przyrodą, której w górach zdecydowanie nie brakuje. Kontakt z naturą sprawi nam wiele radości. To właśnie on przekona nas do częstszego wyjeżdżania w górskie okolice.

Niezależnie od tego, w jakim miejscu na ziemi się znajdziemy, zawsze jesteśmy w stanie przeżyć cudowne wakacje – czy to w Polsce, czy to w Holandii, czy to na jednej z greckich wysp. Najważniejsze jest po prostu nasze nastawienie do wypoczynku. Jeżeli bowiem nasza pierwotna radość zostanie stłumiona przez nasz marudny charakter, nawet takie wczasy na Cyprze okażą się kiepskie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here